Bang & Olufsen

Udarbejdelse af en global social media-strategi

Formål

Siden 1925 har Bang & Olufsen (B&O) været anerkendt for sin særlige kvalitet og sine eksklusive produkter inden for billede og lyd. Med udgangspunkt heri udtrykte B&O ønske om en mere strategisk tilgang til sociale medier for at styrke brandet yderligere.

Det vi gjorde

Wemind samarbejdede med B&O om at definere forretningsmæssige mål for en social media-strategi, som have fokus på at øge trafikken, styrke kendskabet til og opfattelsen af brandet samt etablere et setup for at skabe synergi mellem B&Os forskellige kanaler.

Wemind gav herudfra anbefalinger til udarbejdelsen og udførelsen af en strategi, som tog højde for usikkerheden og kompleksiteten i sociale medier. Formålet var at udnytte sociale mediers strategiske muligheder bedre i B&O’s forretning. Herved hjalp vi B&O i begyndelsen af en proces, som skulle positionere dem som social media-frontløbere inden for luksusbrands.

Resultat

N/A

“Perfektion er vores passion. Det er grunden til, at vi valgte Wemind som vores globale social media-rådgivere.”

David Rasmussen,
Online Manager i Bang & Olufsen